• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка психолога

Практичний психолог Репюк Наталя Михайлівна

/Files/images/03797596.jpg

Навчання вдома:

практичні поради для батьків

в умовах дистанційного навчання школярів

Пам‘ятка батькам першокласника:

v Підтримуйте в дитині її бажання стати школярем. Ваше серйозне ставлення до шкільних проблем , досягнень , а можливо й ускладнень допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового становища та діяльності.

Обговоріть з дитиною ті правила і норми , з якими вона зустрілася у школі. Обґрунтуйте їх необхідність.

vДитина має право на помилку . Коли людина навчається , в неї може щось не виходити, це правомірно.

v Складіть разом з дитиною режим дня, стежте за його виконанням .

v Не пропускайте труднощі , які виникають на початку навчання. Якщо , наприклад, у дитини логопедичні проблеми, починайте їх вирішувати на першому році навчання.

v Підтримуйте першокласника в його бажанні досягти успіху.

У кожній діяльності обов’язково знайдіть , за що його можна похвалити. Пам’ятайте , що емоційна підтримка і похвала можуть помітно підвищувати інтелектуальні досягнення людини.

vЯкщо вас щось тривожить у поведінці дитини не соромтесь звернутись до шкільного психолога.

v У зв’язку із соціальною позицією школяра в житті вашої дитини з’явилась більш авторитетна людина , ніж ви. Це вчитель. Поважайте думки першокласника про свого педагога.

v Навчання — нелегка і відповідальна праця. Школа суттєво змінює життя дитини, але це не повинно впливати на різнобічний дитячий світ. У першокласника має залишатись достатньо часу на ігри та розваги.

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА ВЧИТЕЛЯМ

Поради вчителям для поліпшення настрою/Files/images/imagesц.jpeg

1. Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант).

2. Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).

3. Якщо в тебе з'явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.

4. Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "здрастуй", теж можна виховувати і піднімати собі настрій.

5. Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам'ятайте: думати про себе – ваш головний обов'язок.


З чого починається ефективний урок

/Files/images/htmlimage.png

- На помилках вчаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Діти не мають боятися припуститися помилки.

- Давайте дітям можливість максимально виявити ініціативу. Вчіть учнів самостійно думати і працювати.

- Творче ставлення до роботи й навчання - запорука ефективного уроку.

- Не у всіх дітей вистарчає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного.

- Якщо ваш голос виказує ваше роздратування, розчарування та зневіру, діти запам'ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.

- Кожен учень по-своєму сприймає матеріал. Зважте на це.

- Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.

- Добрій пам'яті передує пильна увага.

- Чогось навчитись можна лише практикою.

- Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами. Так економічніше та ефективніше.

- Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там, де немає вибору, нема мислення.

- Якщо дитина дивується - вона починає мислити. Нові ідеї - продукт творчої уяви.

- Зацікавленість - найсильніша мотивація для навчання.

- Учіть дітей робити записи.

- Є два основні мотиви, які формують поведінку людини: можливість отримати винагороду й уникнути покарання. Застосуйте ці мотиви на уроках.

- Якщо вчитель стоїть, він більше привертає до себе увагу дітей.

- Плануйте дискусіїі, диспути на уроці. Це посилює увагу дітей.

- Учитель не має говорити без упину. Діти не встигатимуть за його думками.

- Про те, наскільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів. Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.


Поради вчителям, які працюють у 5 класі

/Files/images/images3.jpeg

Перехід учнів з початкової школи до середньої викликає зростання стресового навантаження як на самих учнів, так і на їхніх батьків. Це пов'язано з появою нового класного керівника, нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й співпадає з віковими змінами — вступом дитини у підлітковий вік. Для учня і для учнівського колективу перехід у п'ятий клас може стати початком нового життя, нових успіхів, розкриттям нових граней характеру, власних здібностей, прихованих ресурсів.

У 5 класі змінюються умови навчання: з'являється класний керівник та вчителі з різних предметів. Цей період є досить сприятливим для адаптації школяра до нових умов навчання. Діти чекають змін на краще, бажають стати дорослішими, налагодити взаємини з учителями, робити так, щоб дорослі пишалися ними, були задоволені, «не засмучувались».

Основне новоутворення цього періоду — відкриття нового рівня самоусвідомлення, «Я-концепції»: бажання зрозуміти себе, свої здібності й особливості, свою схожість та відмінність від інших, свою унікальність і неповторність, формується система самооцінок. Це — найважливішій період для розвитку повноцінного спілкування.

У роботі шкільного психолога в період адаптації п'ятикласників основними завданнями стають:

· розвиток шкільної мотивації, формування інтересів;

· розвиток навичок спілкування з однолітками та дорослими;

· розвиток впевненості в собі, формування ставлення до успіхів та невдач;

· формування уявлення про себе як про людину з великими можливостями.

Для успішної адаптації учнів 5-х класів робота психолога обов'язково будується таким чином:

з учителями: звертати увагу на вікові та індивідуальні особливості кожної дитини;

з батьками: допомога, підтримка та похвала;

з учнями: знайомство із собою, самопізнання, впевненість у своїх здібностях.

Представлені види роботи з практичного досвіду з подолання проблем п'ятикласників до нових умов навчання, випробувані мною у практичній роботі, мають дієвий позитивний результат, дають змогу оцінити результативність зусиль кожної дитини, педагогічного колективу, психолога, адміністрації та батьків у вирішенні питань адаптації.

Мета такого супроводу — збереження психічного та психофізичного здоров'я, попередження психічного перевантаження, сприяння процесу адаптації та соціалізації учнів.


Кiлькiсть переглядiв: 570

Коментарi